7 tipov, ako sa v práci pohnúť vpred

614

Máte pocit, že ste stále v práci? Len sedíte v kancelárii, porada strieda poradu a vy ste na nič prevratné neprišli? Nečudo, že máte pocit straty času. A neefektívnosti vašej práce. Projekty ležia nedokončené na stole, monitor počítača bliká a vy nič, iba tupo hľadíte pred seba. Bez nápadu, bez motivácie pokračovať a dokončiť začaté. Čo robiť v takomto prípade? Na koho sa obrátiť so žiadosťou o radu? Pomôže nejaká poradňa kancelarie.sk  či to chcete zvládnuť sami? A možno si stačí len niečo zaujímavé prečítať. Prinášame 7 účinných tipov, ktoré vám určite pomôžu získať späť stratenú chuť do práce.

  1. Paretov princíp

Paretov princíp alebo Pravidlo 80/20 možno v rôznych odvetviach ľudskej činnosti (napr. ekonomika, kvalita výroby) formulovať tak, že 80 % dôsledkov (napr. zisk alebo počet nepodarkov) pramení z 20 % príčin (napr. produkty alebo celková výroba). V praxi je potom snaha odhaliť ono malé spektrum príčin, ktoré tak významne ovplyvňujú celkový výsledok. Tento proces hľadania sa nazýva Paretova analýza. Obvykle skutočne platí, že 80 % výsledkov dosiahnete behom 20 % vynaloženého času. Pokiaľ projekt zaberie až 80 % vašej pracovnej doby a skončí neúspechom, respektíve stagnáciou či slabým 20% výsledkom, je čas uvažovať o zmene systému vašej práce alebo o ukončení daného projektu.

  1. Occamova britva

Ide o ekonomický princíp, ktorý hovorí o tom, že ak existuje niekoľko riešení, je vhodné uprednostniť to najmenej zložité.  Poznáte to, to najjednoduchšie býva často aj najúčinnejšie. A to platí vo všetkom, bez výnimky. Tak si to už nekomplikujte.

  1. Rozmeňte si úlohy na drobné

Možno vás straší to, že ide o niečo veľké. Avšak aj ten najväčší projekt, aj tá zdanlivo najťažšia úloha sa dá rozdeliť na menšie časti. Áno, toto jednoduché riešenie dokáže hotové zázraky. V prvom rade vás naštartuje a vráti vám nazad stratenú odvahu a chuť do práce. A zrazu nikoho u vás v kancelárii v Košiciach ani len nenapadne, že by ste to nezvládli. Rozdelené úlohy môžete ľubovoľne preskakovať, prípadne nejakú delegovať na niekoho ďalšieho, odložiť či vynechať, podstatné je, že sa pohnete vpred.

  1. Sústreďte sa len na jednu, tú najdôležitejšiu vec

Nesprávne zameraná aktivita je pokusom trafiť sa do jedného terča (čo je náš pôvodný cieľ) spôsobom, že sa snažíme trafiť akýkoľvek terč. Priorita je len jedna a tá musí byť splnená. Splnená ako prvá, a basta. Až po jej úspešnom ukončení sa môžeme zamerať na ďalšiu a ďalšiu… Vaša práca možno „stojí“ práve z dôvodu, že sa snažíte prioritu “obísť” riešením iných, sekundárnych úloh, ktoré až také podstatné nie sú. A predovšetkým ich vyriešením nezmizne problém s úlohou nevyriešenou. Čo je úplne demotivujúce je, že si častokrát sekundárne úlohy sami vymýšľame, len aby sme mali pocit, že niečo robíme a aby sme to skutočne dôležité mohli odložiť.

  1. Najprv urobte to nepríjemné

Ozajstný expert v oblasti osobného rozvoja, rečník a motivátor Brian Tracy je presvedčený o tom, že najprv by sme mali vždy urobiť to, čo je nám najmenej príjemné. Čo keď je to navyše úloha, ktorá blokuje všetko ostatné? Čo keď je to tá najdôležitejšia práca, bez ktorej sa nepohnete ďalej?  Tým, že ju vyriešite, si uvoľníte zviazané ruky aj nervy a ste opäť o čosi bližšie k splneniu celého projektu.

  1. Doprajte si oddych

Váš realitný server kancelarie.sk, aj e-shop, všetko chvíľu počká. Vieme, v snahe byť čo najefektívnejší ste sami seba presvedčili, že nemáte čas oddychovať, ale to je obrovská chyba.  Každý si zaslúži pauzu, aj vy, tak si ju doprajte. Iba si tak sadnite, dajte si kávičku a vypnite. Chvíľku nepremýšľajte o biznise, ani o klientoch, nad ničím, čo súvisí s vašou prácou. Možno pomôže aj odísť niekde úplne preč, celkom vypustiť z hlavy vaše kancelárie v Košiciach aj iné prevádzky. Jednoducho vystúpte z rutiny, aspoň na moment a uvidíte, že sa vám hneď vyjasní.

  1. Nebojte sa inovácií a netradičných riešení

Edison vraj tvrdil, že vynašiel nielen to, ako funguje žiarovka, ale tiež 1000 spôsobov, ako nefunguje. Podobne aj mnohé skratky a triky vznikli z obyčajnej z nudy alebo z lenivosti. Pozrite sa na váš projekt z inej perspektívy, napríklad z pohľadu konkurencie. Prípadne sa v duchu preneste do budúcnosti, v ktorej je už táto úloha dokončená. Čo nastane v alternatívnej realite, v ktorej váš projekt neuspel? Zrútil sa svet alebo ide pokojne ďalej?

Neberte sa príliš vážne, skúste načerpať nové sily i nápady aj menej tradične. Uvidíte, že vás to posunie niekam, kam ste ani netušili, že môžete prísť.

 

zdroj: http://www.kancelare.cz/poradna/7-triku-jak-pohnout-s-projektem

Autorské právo: nd3000 / 123RF Reklamní fotografie



Comments are closed.